Pásové dopravníky VALIDEX
Společnost ČUDA-velkokuchyně zastupuje francouzského výrobce VALIDEX.
Od roku 1973 navrhuje a vyrábí VALIDEX horizontální i vertikální dopravníky pro přepravu podnosů s použitým nádobím z restaurace do umývárny nádobí, stejně jako systémy a dopravníky pro automatické třídění, zakládání a vybírání nádobí z mycího stroje.
Naše filozofie: nabídnout řešení, které šetří prostor, čas, šetří vodu, energii.
Každý den po celém světě - více než dva miliony podnosů s použitým nádobím efektivně přepraveno VALIDEX dopravníky.
Klasickým řešením, které naše firma dodává, je ve většině případů sestava kordového dopravníku podnosů s použitým nádobím z restaurace do umývárny stolního nádobí. Jsme schopni umístit takový dopravník do logicky připraveného půdorysu objektu. Předpokladem je použití poháněných zatáček všech úhlů, výhybek a přímých dopravníků, stejně jako možnost řešení výškových rozdílů a přesunu mezi úrovněmi pomocí karuselů či výtahů. Zařízení jsme schopni doplnit o řešení shozů a žlabů pro nakládání s potravinovým odpadem, včetně jeho redukce. Do sestavy dále zakomponujeme i automatické sběrače příborů, ometače podnosů i vozíky pro automatické štosování podnosů. Dle typu použitých mycích strojů umíme navrhnout a zařadit dopravníky pro zakládání košů s vytříděným nádobím do mycích strojů, v případě podnosů napojení z kordového dopravníku přímo do myčky. Vše přesně podle požadavků a potřeb zákazníka.
DVOULANOVÝ DOPRAVNÍK
Hygiena
Jedná se o jediný dvoulanový dopravník s certifikátem shody s francouzskou vnitrostátní normou upravující hygienické požadavky na potravinářské provozy „NF Hygiène Alimentaire“.
- Lana jsou vedena v oplechování pohyblivého pásu, nejsou přidány žádné díly navíc, čímž je zajištěna dokonalá hygiena.
- Zaoblený roh pro snadné čištění zařízení.
- Motor je osazen přímo v konstrukci rámu, na podlaze tedy nic nebrání při čištění mycího zařízení.
Technické řešení a provoz
- Hnací kladky lan mají žlábek lichoběžníkového průřezu, čímž je zajištěn vyšší výkon než u kladek se zakulaceným průřezem žlábku.
- Minimální roztečný průměr kladek je 150 mm, tj. 10násobek průměru lana (v souladu s doporučeními výrobců lan), což zpomaluje stárnutí lana a svařovaného spoje (pro informaci uvádíme, že ostatní výrobci používají průměr 110 mm).
- Výška nosníku je 200 mm (s ohledem na průměr kladek), čímž je dosaženo vyšší pevnosti a stability celého rámu.
- Spojení jednotlivých prvků systémem monoblok s nástrčným a zásuvným prvkem zajišťuje zvýšenou tuhost konstrukce.
- Přímý pohon díky spřažení kladek s hřídelem motoru, což přispívá ke zvýšení výkonnostních parametrů.
- Jeden pohon pro přímý díl o délce max. 10 m, jeden pohon pro ohyb (lano slouží k přepravě táců, nikoli jako převod).
- Zrychlení v ohybu zamezuje hromadění a překrývání táců.
- Nízká spotřeba energie.
- Velmi nízká hlučnost.
Bezpečnost
- Ochrana proti sevření při styku s kladkami zaručuje vyšší bezpečnost pracovníků obsluhy.
- Motory jsou chráněny krytem, což rovněž zvyšuje bezpečnost obsluhy.
Společnost ČUDA-velkokuchyně tyto pásové dopravníky aplikuje v restauracích řetězce Globus ČR – viz sekce Reference.